BABYMOON: EEN WEEK GENIETEN OP KRETA

Babymoon Kreta, Griekenland, lievelingsdingen.nl

Laatst vlogen wij naar Kreta voor een laatste vakantie met z’n tweetjes. Deze laatste vakantie voordat we met z’n drietjes zijn was helemaal geweldig. We hebben onwijs genoten van elkaar, het land, het eten, de lieve mensen en de mooie omgeving. Onze ‘babymoon’ kon niet beter en hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om definitief JA te zeggen tegen de mooie naam voor onze kleine man. YES! #vakantiedagboek 2017 Kreta:

DAG 1 KRETA, GRIEKENLAND – CHERSONISSOS

Op dag één hebben we de omgeving en het strand in de buurt van ons appartement in Anissaras ontdekt. Een fijne en rustige dag waar we in de avond naar de toeristische plaats Chersonissos gingen. Van de eigenaar van het resort (Arco Baleno) kregen we het advies om in Chersonissos te eten dus dat advies volgden we braaf op. Die avond aten we bij Skipper aan een tafeltje aan zee en hebben er heerlijk gegeten!

Babymoon Kreta, Griekenland, lievelingsdingen.nl

DAG 2 KRETA, GRIEKENLAND – AGIOS NIKOLAOS

Op dag twee van onze vakantie zijn we naar het mooie kustplaatsje Agios Nikolaos geweest. Agios Nikolaos is een havenstad in het oosten van Kreta en vanaf ons verblijf was het nog geen uur rijden. Het prachtige plaatsje laat de typische Griekse sfeer zien en de haven met de boten, terrassen en pleinen geeft een heel mooi beeld. We hebben die dag heerlijk Grieks bij Karnagio gegeten, een restaurant waar ze fijne typische Griekse maaltijden serveren.

Babymoon Kreta, Griekenland, lievelingsdingen.nl Babymoon Kreta, Griekenland, lievelingsdingen.nlBabymoon Kreta, Griekenland, lievelingsdingen.nl

DAG 3 KRETA, GRIEKENLAND – HERAKLION

De derde dag kozen we ervoor om de hoofdstad van Kreta Heraklion te bezoeken. Vanaf ons appartement in Anissaras waren we met de bus in 30 minuten in de hoofdstad. Heraklion is een prachtige stad met mooie haven en leuke winkels en terrassen. Je kunt er een leuke dag beleven en de oude gebouwen zijn er prachtig. We sloten onze dag af met een prachtige zonsondergang en genoten van lekker eten bij restaurant Paralia. Bij Paralia werden we enorm verwend met heerlijke (gratis) desserts: kaneel siroop, watermeloen, kersen en Griekse donuts met vanille ijs. Jammie!

DAG 4 KRETA, GRIEKENLAND – CHRISSI ISLAND

Via onze reisorganisatie Sunweb boekten we twee trips. De eerste trip ging naar het Chrissi eiland: een eiland in het zuiden van Kreta dat bekend staat om de prachtige witte zandstranden en het heldere blauwe water. Wauw, Chrissi is echt een prachtig eiland met een hemelsblauwe zee. De foto’s zeggen bij deze echt genoeg. Het was prachtig!

Babymoon Kreta, Griekenland, lievelingsdingen.nl

Volg ons op Instagram voor meer foto’s!

DAG 5 KRETA, GRIEKENLAND – KOUFONISI ISLAND

De tweede trip ging naar het Koufonisi eiland dat ook in het Zuid Oosten van Kreta ligt. We gingen met een grote piratenboot naar het eiland waar ook aan boort voor kinderen van alles werd georganiseerd. Tijdens de trip gingen we naar een prachtige baai waar we een half uur konden zwemmen. Zo mooi! Vervolgens zagen we de grotten van Koufonisi en hebben we op het eiland gelegen. Ook hier zeggen de foto’s meer dan genoeg.

DAG 6 & 7 KRETA, GRIEKENLAND – RELAXEN

Na twee lange en warme dagen in het Zuiden van Kreta kozen we er op dag 6 en 7 voor om lekker rustig aan te doen. Op de eilanden waren er ’s middags temperaturen van meer dan 40 graden: een enorm verschil met Anissaras, daar was het gemiddeld zo’n 32 graden. De laatste twee dagen bleven we voornamelijk in en rond het zwembad hangen en dat was werkelijk heerlijk. We aten op dag zes bij Cavos in Chersonissos (aan de mooiste tafel op het terras! Zie hieronder…) en genoten op dag zeven van een typisch Grieks driegangenmenu bij Arco Baleno.

Babymoon Kreta, Griekenland, lievelingsdingen.nl Babymoon Kreta, Griekenland, lievelingsdingen.nl Babymoon Kreta, Griekenland, lievelingsdingen.nl

BINNENKORT MEER KRETA

Al met al was het een heerlijke vakantie waarin we veel gezien en gerelaxt hebben. Het was voor mij de eerste keer in Griekenland en het was liefde op het eerste gezicht. Ik ben érg benieuwd naar de andere Griekse eilanden en het vaste land. Ik werd verliefd op de kleur blauw, het lekkere Griekse eten, de altijd vriendelijke mensen en de diversiteit van het eiland.

Ging jij ook op vakantie voordat de kleine geboren werd?

Dit vind je misschien ook leuk